Záruční podmínky pro VO klienty
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Tyto záruční podmínky zpřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je společnost IRIMON, spol. s r.o. se sídlem Praha 14, Rožmberská 1272, IČO 25633295 (dále jen „Prodávající”) a zákazníka – velkoodběratele s uzavřenou rámcovou kupní smlouvou (dále jen RKS), nakupujícího osobně v provozovně prodávajícího nebo prostřednictvím velkoobchodního internetového on-line objednávkového systému (dále jen „Kupující”). Kupujícím může být v případě velkoobchodního prodeje pouze fyzická osoba či firma s přiděleným IČO, s uzavřenou RKS s prodávajícím.
Záruční podmínky společnosti IRIMON, spol. s r.o. jsou stanoveny v souladu s právním řádem České republiky a řídí se příslušnými ustanoveními § 2079 až 2183 Občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
Záruční podmínky se vztahují na zboží, u něhož jsou uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady zboží v záruční době.
II. PRÁVA A POVINNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO
- Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím bez vad, má jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
- Prodávající odpovídá za vady, které se projeví po převzetí věci v záruční době (záruka).
- Není-li zboží vybaveno záručním listem, pro řešení případné reklamace Kupujícím je prodávající povinen akceptovat místo záručního listu doklad o zakoupení zboží (fakturu), obsahující identifikaci prodávajícího, IČO, sídlo a informace o zakoupeném zboží s uvedením objednávkového čísla, popisu a data prodeje.
- Prodávající je oprávněn pozastavit plnění svých závazků vyplývajících ze záruky, pokud kupující je v prodlení s úhradou kupní ceny a ke dni podání reklamace kupujícím eviduje u kupujícího pohledávky po datu splatnosti.
III. DÉLKA ZÁRUČNÍ DOBY - ZBOŽÍ
- Všeobecná záruka 24 měsíců (2 roky):
- Není-li u prodávaného zboží zřetelně vyznačeno, že se jedná o použité zboží dle bodu 12. čl. III, společnost IRIMON, spol. s r.o. poskytuje na veškeré nové prodávané zboží v rámci velkoobchodního prodeje záruční dobu v délce trvání 24 měsíců. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, nebo návodu k ní přiloženém uvedena lhůta k použití věci, např. expirační doba u baterií, životnost halogenových žárovek apod., skončí záruční doba uplynutím této doby. Záruční doba začíná běžet ode dne prodeje (datum zdanitelného plnění, vyznačeno na prodejním dokladu- faktuře).
- U nového nepoužitého zboží v doprodeji platí stejná záruční doba 24 měsíců, jako u nového zboží v běžném prodeji.
- Prodloužená prodejní záruka 36 měsíců (3 roky):
- Tuto prodlouženou záruku mohou uplatňovat pouze velkoobchodní klienti s platnou rámcovou kupní smlouvou RKS.
- Prodloužená prodejní záruka ve výši 3 let se vztahuje na vybrané kategorie prvků nebo jednotlivé modely, u nichž je tato záruka uvedena v parametrech zboží, uvedených v elektronickém katalogu firmy IRIMON, spol. s r.o. na www.irimon.cz.
- Prodloužená prodejní záruka plyne od dne prodeje a je nadstandardní zárukou, kterou poskytuje společnost IRIMON, spol. s r.o.
- Pro uznání nároku na standardní i prodlouženou záruku není rozhodné datum výroby komponentu, ale datum prodeje. Tato prodloužená záruka se tedy může vztahovat i na starší, dříve vyrobené komponenty.
- Nadstandardní exklusivní Hunter PARTNER GARANCE:
- Tuto nadstandardní exkluzivní prodlouženou záruku na vybrané produkty mohou uplatňovat pouze instalační firmy Hunter PARTNER (HP), Hunter PREMIUM PARTNER (HPP) a Hunter TOP PREMIUM PARTNER (HTPP) s platnou rámcovou kupní smlouvou a bez nevyrovnaných finančních závazků k poskytovateli záruky, společnosti IRIMON, spol. s r.o.
- Hunter PARTNER GARANCE dle těchto podmínek se vztahuje na vybrané produkty Hunter zakoupené v období od 1. 1. 2024 do 31.12.2024, s datem výroby po 1. 1. 2023 a plyne od dne prodeje.
- Záruka se plně vztahuje na funkčnost produktu a ze záruky jsou vyloučeny produkty mechanicky poškozené, nezazimované nebo neodborně instalované v rozporu s technologickými předpisy a návody nebo zakoupené jinde, než u společnosti IRIMON, spol., obchodního zastoupení Hunter Ind. pro ČR.
- Zkrácená záruka 12 měsíců:
- U použitého zboží, které je při prodeji takto zřetelně označeno a jedná se např. o produkty z výstav, školení apod., může být doba záruky snížena až na 12 měsíců od data prodeje s tím, že tato skutečnost bude zřetelně uvedena a vyznačena.
- EXTRA výrobní záruka 3-5 let:
- Extra výrobní záruku neposkytuje na rozdíl od standardní nebo prodloužené prodejní záruky a Hunter PARTNER GARANCE přímo společnost IRIMON, spol. s r.o, ale prostřednictvím společnosti IRIMON, spol. s.r.o. ji nabízí výrobci uvedených komponentů, jde o zprostředkovanou záruku, kterou nelze uplatňovat na společnosti IRIMON, spol. s r.o.
- Extra výrobní záruka se vztahuje na vybrané kategorie prvků, nebo jednotlivé modely u nichž je tato záruka uvedena v parametrech zboží uvedených v elektronickém katalogu společnosti IRIMON, spol. s r.o.
- Extra výrobní záruka 3-5 let od data výroby (datum výroby vyznačeno na produktu) nenahrazuje standardní nebo prodlouženou záruku od data prodeje, jen ji doplňuje a rozšiřuje.
- Tuto přenesenou výrobní záruku mohou uplatňovat pouze velkoobchodní zákazníci a instalační firmy Hunter PARTNER, Hunter PREMIUM PARTNER a Hunter TOP PREMIUM PARTNER s platnou rámcovou kupní smlouvou.
IV. DÉLKA ZÁRUČNÍ DOBY – BONUS PROGRAM
- Na bonus dárky ke zboží v rámci IRIMON BONUS PROGRAMu, získané za nastřádané body, se vztahuje záruční doba 12 měsíců od data poskytnutí bonus dárku, s výjimkou spotřební elektroniky, na kterou se vztahuje záruční doba 6 měsíců, není-li dodavatelem elektroniky na konkrétní produkt poskytována delší prodloužená záruka.
- Na bezplatně poskytované dárky a reklamní předměty ke zboží, mimo BONUS PROGRAM, nelze uplatnit žádnou záruku, na tyto dárky se záruka neposkytuje.
V. PRÁVA KUPUJÍCÍHO ZE ZÁRUKY
- Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující při dodržení níže uvedených záručních podmínek právo, aby tato vada, na niž se záruka vztahuje a která se během záruční doby na zařízení vyskytne, byla bezplatně, řádně a včas opravena.
- Odstranění závady provede prodávající formou opravy nebo výměny vadného zboží či jeho součásti buď ihned, jedná-li se o reklamaci, jejíž charakter to umožňuje, nebo v nejkratším možném termínu.
- Oprava vadného dílu zařízení může být provedena nahrazením tohoto dílu stejným dílem tak, aby byla obnovena funkčnost opravovaného zařízení.
- Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zařízení mohlo být řádně užíváno jako zařízení bez vady, má Kupující právo na výměnu zařízení za zařízení stejných parametrů.
- Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a Kupující nepožaduje výměnu produktu, má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Při koupi zboží nebo při převzetí zboží od pracovníků prodávajícího z opravy nebo od pracovníků třetí strany (externí dopravce) je kupující vždy povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí a zkontrolovat jeho funkčnost. Součástí takové kontroly je i kontrola kompletnosti výrobku. Reklamace fyzicky poškozeného zboží dodatečně nemusí být prodávajícím uznána!
VI. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
- Kupující má právo uplatnit záruku pouze na zboží, které vykazuje zjevnou vadu, vztahuje se na něj záruční lhůta a bylo prokazatelně doložitelným způsobem zakoupeno u Prodávajícího.
- Podmínkou všech záruk je, že instalace a použití zboží je v souladu s návodem dodaným k tomuto zboží.
- Podmínkou všech záruk u komponentů závlahových systémů je, že závlahový systém jako celek byl před zimou řádně (v souladu s technologickým předpisem) a prokazatelně zazimován a odvodněn.
- Kupující je při uplatňování odpovědnosti za vady povinen doložit záruční list řádně vyplněný prodejcem či montážní firmou. V případě výrobku dodávaného bez záručního listu držitel předloží doklad o zakoupení s datem, razítkem a podpisem prodávajícího.
- Záruka se vztahuje pouze na skryté vady materiálu a na vady funkčnosti dodávaného zboží.
- Kupující je povinen reklamované zboží předložit k reklamaci kompletní včetně jeho součástí a příslušenství. Předložení originálních obalů není požadováno, reklamované zboží však musí být řádně zabaleno pro zamezení druhotného poškození např. při přepravě k reklamaci.
- Je-li při reklamačním řízení ověřena funkčnost reklamovaného zboží nebo je-li zjištěna závada, na kterou se nevztahuje záruka (např. nebyly splněny podmínky záruky, závada byla nahlášena omylem, výrobek byl zbaven výrobního čísla apod.) může prodávající požadovat po kupujícím uhrazení nákladů v plné výši, které vznikly v souvislosti s prověřováním nahlášené závady objednatelem.
- Záruční lhůta se při oprávněné reklamaci prodlužuje o dobu, po kterou byl reklamovaný výrobek v záruční opravě. Na opravené, nebo vyměněné části se poskytuje plnohodnotná záruka.
- U čerpadel, která jsou trvale připojené k elektrické síti 230/400 V AC, je nutné při reklamaci předložit montážní list nebo řádně vyplněný záruční list s potvrzením, že instalaci čerpadla provedla odborná elektroinstalační firma, která k tomu má příslušné oprávnění (montáž čerpadla je oprávněna provádět pouze osoba odborně způsobilá - § 6 vyhlášky 50/1978 Sb.) a instalace byla provedena v souladu s příslušnými ČSN a podmínkami instalace, které uvádí výrobce.
- Případné náklady na dopravu na adresu místa zakoupení či do autorizovaných servisních míst, nese vždy kupující bez ohledu na oprávněnost reklamace.
- Případný vzniklý nárok na reklamaci výrobku nemůže být považován za důvod k neplnění povinností a závazků obou smluvních stran, včetně povinnosti uhradit fakturovanou cenu za Kupujícím odebrané zboží.
- Řešení případné reklamace nemá odkladný účinek na splatnost faktur.
- Záruční lhůty 120, 60, 36 a 24 měsíců začínají plynout dnem prodeje výrobku, extra výrobní záruka datem výroby.
- Společnost IRMON, spol. s r.o. nenese zodpovědnost za data uložená v reklamovaném zařízení (např. nastavení ovládacích jednotek).
- Podrobný postup reklamace je popsán v Reklamačním řádu
VII. NEUPLATNITELNOST ZÁRUKY
- Záruka se nevztahuje na závady vzniklé mechanickým poškozením (včetně poškození v průběhu přepravy), nesprávným používáním, neodbornou montáží nebo nevhodným umístěním výrobku v jiném prostředí či jiným způsobem instalace, než je předepsáno montážním návodem, nepozorností, neodvratnou událostí (živelná pohroma, zásah bleskem) apod.
- Záruka se dále nevztahuje na poškození způsobené připojením výrobku na jiné než předepsané síťové napětí, nebo na škody vzniklé v důsledku nedostatečné síťové ochrany (chybějící jistič, chybějící přepěťová ochrana apod.).
- Záruka se rovněž nevztahuje na poškození vzniklé v důsledku úprav nebo oprav neautorizovanými osobami.
- Záruka zaniká v případě neoprávněného zásahu do zboží či porušení firemních identifikačních nálepek či plomb.
- Záruka zaniká v případě reklamace komponentů, u kterých je nutné provádění pravidelného zazimování systému odvodněním, např. profouknutím stlačeným vzduchem a toto zazimování nebylo provedeno. Trvalé celoroční zavodnění zavlažovacího systému či jeho některých komponentů není vzhledem ke klimatickým podmínkám České republiky přípustné. Reklamace výrobku poškozeného v důsledku zmrznutí vody (např. v postřikovači) nemůže být akceptována.
- Záruku není možné uplatnit, je-li nebo byl-li systém AZS provozován bez filtru, bez vložky filtru, nebo se špatně vloženou či špatně zvolenou vložkou a bez hlavního elmag. ventilu.
- Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, pokud toto opotřebení nebrání funkci a předpokládané použitelnosti zakoupeného produktu.
- Záruka se nevztahuje na díly, které je třeba měnit při pravidelném servisu a údržbových pracích. Jedná se především o baterie a záložní zdroje, filtrační vložky a náplně filtrů, snímací vložky senzorů, těsnění a O – kroužky ve šroubeních armatur a membrány elektromagnetických ventilů.
- Záruka nebude uznána v případě zjištěné nedovolené manipulace s daty na záručním listě či výrobku a při jakékoliv změně a zásahu do výrobku nepovolanými osobami.
- Záruka se nevztahuje také na změnu barevných odstínů u produktů, které jsou instalovány v exteriérech a kde i v případě použití výrobních postupů a příměsí či aditiv, které omezují a potlačují vliv slunečního UV záření, zastínění, a rozdílných teplot či kontaktu s agresivními látkami, nelze garantovat trvalou či dlouhodobou stálobarevnost (např. vodovodní sloupky, venkovní nádrže, zahradní lampy, zalistěné dekorace, ploty a exteriérové stínicí sítě.
VIII. OBECNÁ USTANOVENÍ
- Zpracování osobních údajů je plně v souladu s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (zkráceně GDPR) dle zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů.
V Praze 8.ledna 2024